Elég lusta ez a kampány. Elmúlt a vérre menő harcok kora, amikor 1-2%-on múlhatott a többség. Ma már maximum egy mandátum múlhat egy ilyen kis arányú (akár jó vagy rossz kampány által is előidézhető) változáson.
Programok nyílt vitájáról a kormányzó pártok miatt szó sem lehet, a helyi média teljesen érdektelen a pártok programja, jelöltjei, mondanivalója, eseményei iránt. Nemhogy az egyéni jelöltekre nem kíváncsiak, a polgármesterjelöltekre sem. Véleményemet nem osztom meg, a miértekről elmélkedjen az olvasó!
Ilyen körülmények között rengeteg pénz nélkül nem is lehet igazi kampányt csinálni. Sőt talán rengeteg pénzzel sem. Az például, hogy a Polgármester Úr tavalyi fotosoppolt képe néz le ránk mindenféle ingyenes és fizetős (na jó, csak egyes esetekben fizetős, attól is függ, hogy kinek a cége üzemelteti a hirdetőoszlopokat) felületről, az nem igazi kampány. Ebben a politikai klímában nincs tér a vélemények ütköztetésére. Marad tehát a választókkal való közvetlen kapcsolat. Mindenkihez azonban nem juthatunk el, kiállhatunk a forgalmas helyekre, meg is tesszük, de ott az emberek sietnek. Azért tessék csak elvenni egy újságot, szórólapot! És a kint álló jelölt sem fog megsértődni, ha kap pár kérdést, ami a környékbelieket foglalkoztatja.