HTML

Lájkolj minket!

Képgaléria

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Friss topikok

A február 15-i erzsébetvárosi képviselő-testületi ülésen történtek:

2017.02.18. 13:36 oglu

I. Ennyire félnek a fideszesek Erzsébetvárosban is egy helyi népszavazástól?

A decemberi testületi ülésre szerettem volna napirendre vetetni azt az előterjesztésemet, mely a helyi népszavazásról szólt, és azt célozta, hogy a választójoggal rendelkezők 10%-a (az eddigi 15%
helyett) kezdeményezhessen helyi népszavazást Erzsébetvárosban (a törvény szerint a 10% a lehetséges legkisebb szám).
A polgármester indoklás nélkül nem vette napirendre azzal, hogy majd a következő ülésen…
Januárban nem volt testületi ülés, a februárira újra benyújtottam az előterjesztést. Közölték, hogy a polgármester is kezdeményez Szervezeti és Működési Szabályzat-módosítást egy másik ügyben
(javaslata szerint július 1-jét, a Közszolgálati Tisztviselők Napját munkaszüneti nappá nyilvánítaná a képviselő-testület), ezért én csak módosító indítványként tudom beadni az előterjesztésemet. Ezt szabályosan megtettem, és mivel mind a 9 ellenzéki képviselő jelen volt az ülésen (a 8 fideszes mellett), bíztam a szavazásban.

Nagy meglepetésemre a polgármester a napirendi pont tárgyalása előtt előterjesztőként visszavonta a napirendi pontot, így a módosító indítványomról sem tudott a képviselő-testület szavazni.

Ennyire fél a kerület fideszes vezetése, hogy az erzsébetvárosiak helyi népszavazáson nyilvánítanak véleményt?

II. A 2017-es költségvetést is tárgyalta a képviselő-testület. A következő 5 módosítót adtam be:

1. A civil szervezetek keretét növeltem volna 5 millió forinttal, mert két éve folyamatosan csökken. Sajnos leszavazták.

2. Egy, az erzsébetvárosiak számára ingyenes jégpálya létesítésére csoportosítottam volna át 10 millió forintot. Ezt a tavalyi költségvetés tárgyalásakor is javasoltam, akkor és most is
leszavazták, miközben valamiféle jégpályaszerűséget üzemeltettek a Klauzál téren decemberben és januárban.

3. Külső-Erzsébetvárosban is szeretnék egy közösségi kertet létrehozatni, erre javasoltam 5 millió forintot. A már megvalósult Kis Diófa utcai közösségi kertnél ugyanis akkora volt a
túljelentkezés, hogy sok erzsébetvárosi nem tudott élni a lehetőséggel és így egy közösségi kert számos előnyével. Leszavazták.

4. 5 millió forintot javasoltam tűzfal-növényesítésre, mely tétel tavaly is bekerült a költségvetésbe, de csak egy tanulmányterv kidolgozásáig jutott el a megvalósítás. Ezt most is megszavazta a képviselő-testület.

5. 3 millió forintot irányoztam elő egy 100%-ban önkormányzati tulajdonú ház komplett energetikai korszerűsítési lehetőségeinek felmérésére. Ez a tétel a tavalyi költségvetésbe is bekerült, de semmi sem történt az ügyben. Meglepetésemre ezt is leszavazták.

 

III. A tervezett budapesti olimpiával kapcsolatban terjesztettem elő határozati javaslatot a következő szöveggel:

"Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Képviselő-testülete úgy határoz, hogy nem támogatja a Budapestre 2024-ben tervezett olimpia megrendezését. A Képviselő-testület egyetért azzal, hogy Budapest Főváros Önkormányzata vonja vissza a 2024.évi nyári olimpiai és paralimpiai játékokra benyújtott pályázatát."

Heves vita után az előterjesztésemet leszavazták: a fideszeseken kívül a jobbikos és egy független (de 2014-ben a baloldali listán indult) képviselőtársam sem szavazta meg, egy független képviselő pedig nem nyomott gombot.

 

Moldován László erzsébetvárosi LMP-s önkormányzati képviselő,

az LMP Budapesti Elnökségének tagja

Szólj hozzá!
Ha tetszett a cikk, egyetértesz velünk, vagy kíváncsi vagy a véleményünkre, nyomj egy lájkot!

A bejegyzés trackback címe:

https://lmp678.blog.hu/api/trackback/id/tr4312270720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása