Új kifejezést tanulunk: SLAPP = strategic lawsuit against public participation, azaz stratégiai perek a közérdekű fellépés ellen. (A mozaikszó, a "slap" jelentése angolul "kézzel adott hirtelen ütést" jelent, gyakran fordul elő a "slap in the face" "arculcsapás" szóösszetételben.)
A wikipédia tanúsága szerint a stratégiai célú pereknél nagyon gyakran a felperes cég tisztában azzal, hogy nem fogja megnyerni a pert, de a "rágalmazás" vádjával élve célja a közérdek védelmében felszólaló személy/szervezet megfélemlítése, a hallgatás elérése, és közvetve a hasonló jellegű kritikai megszólalások eleve elhallgattatása. Elsősorban a félelemkeltés eszköze, hiszen a perelt magánszemélyeket vagy szervezeteket érzékenyen érinthetik a kilátásba helyezett perköltségek. Emlékezetes ilyen jellegű per volt, amikor 1997-ben a McDonalds perelt be két Greenpeace aktivistát, és vesztett végül velük szemben.
A New York-i Legfelső Bíróság bírója, J. Nicholas Colabella wikipédián idézett álláspontja szerint a szólásszabadság és sajtószabadság ellen ennél hatékonyabb fellépés már csak a halántéknak szegezett pisztoly lehetne.
kapcsolódó cikk: az lmv-n
az LMP-t érintő Balatonringgel kapcsolatos ügyről az LMP honlapon