HTML

Lájkolj minket!

Képgaléria

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Friss topikok

Mélygarázst a Klauzál tér alatt? Ne!

2016.02.26. 11:02 oglu

A február 16-i erzsébetvárosi képviselő-testületi ülésen derült ki, hogy a fideszes kerületvezetés milyen pályázatokon tervezi az indulást. Ezek között legnagyobb megdöbbenésemre ez is szerepelt:

B) 2016. évben benyújtásra kerülő pályázatok

1) Fenntartható közlekedésfejlesztés Budapesten VEKOP-5.3.1-16

Projekt rövid leírása: Mélygarázs kialakítása és felette park létesítése a Klauzál téren. A mélygarázshoz kapcsolódó infrastrukturális és informatikai korszerűsítés, fejlesztés. Kiegészítő jelleggel forgalomcsillapítási és közlekedésbiztonsági intézkedések elvégzése, valamint a gyalogos közlekedés feltételeinek javítása.
Projekt tervezett összköltsége: 4.000.000 ezer Ft
Tervezett önerő: 600.000 ezer Ft

Már attól is "dobtam egy hátast", hogy a fenntartható közlekedésfejlesztés számukra mélygarázs építését jelenti. Számomra inkább a gépjármű-forgalom jelentős csillapítását (az átmenő forgalom korlátozását), a gyalogos- és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítását, sétáló utcákat stb. Mélygarázs építését egyáltalán nem!
A most létező parkot is el kell bontani -- gondolom --, hogy aztán egy újat létesítsenek (csakhogy a több évtizedes fák zöldfelülete nyilván nem egyezik meg az újonnan telepítettekkel).

Kérdésemre kiderült, hogy se a környéken élő lakókat nem kérdezték meg a tervezett projektről(!!!), sem semmilyen hatástanulmány nem készült, hogy valós-e az igény, de a környező házak esetleges állagromlásáról sem. 600 milliós önrésszel.

A válasz az volt, hogy ez még csak a pályázat szakasza, az általam említettek a pályázat megnyerése esetén lesznek aktuálisak.

Szerintem meg a pályázat megnyerése esetén gyakorlatilag visszafordíthatatlan lesz a folyamat, hiszen ha már ennyi pénzt nyert a kerület, akkor meg kell csinálni a beruházást -- lesz a fő érv, szerintem.

 

Moldován László önkormányzati képviselő,

LMP

24 komment
Ha tetszett a cikk, egyetértesz velünk, vagy kíváncsi vagy a véleményünkre, nyomj egy lájkot!

A bejegyzés trackback címe:

https://lmp678.blog.hu/api/trackback/id/tr958421200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bkkzol 2016.02.28. 01:20:27

Több tucat ilyen mélygarázsra lenne szükség. A park, játszótér felújításával és fák telepítésével nem igazán értem, hogy kit és miért zavar.
Azzal, hogy nem építenek parkolókat,garázsokat nem fog mindenki biciklire pattanni. Talán könnyebb lesz sétálóutcát is csinálni ha parkolási alternatívát kínálnak az autósoknak.

jaegtoer 2016.02.28. 07:31:52

Mintha nem kellene több parkolóhely.

gmihaly621 2016.02.28. 09:57:19

A Klauzál térről készült régi fényképeket nézegetve igazán nem vagyok elájulva a mai kinézetétől. Talán, majd a parkológarázs fölött szebbet alakítanaki ki, ha már a régi vilingert úgysem lehet visszacsinálni - miért is nem?

Pöff 2016.02.28. 09:58:14

Kedves LMP (libantak)

Nem attól lesz élhetőbb a város, hogy nincs hová letenni a kocsit..
És lehet hogy ti a kerületből se léptek ki, de aki a városból ki járkák akár csak hétvégenként is azoknak óriási gond a kocsi parkoltatása.

Lehet, hogy ti max 1 sarokra laktok a munka helyetektől, de a legtöbb ember nem.

Kb mindenki sokkászarja a platánfáitokat.

Amit bárhol újra lehetne ültetni...vagy egy vihar alkalmával talán nem biztosítónál kezdődne a nap mert a 100 éves platán keresztberecsent és a kocsin landolt.

köcsög libsik (álomban éltek, képtelenek vagytok felfogni felmérni az átlag dolgozó polgár igényeit)

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.28. 10:23:38

Agyhalott barom. Minél több mélygarázs kéne, ahová le lehet tolni az utcákból a parkoló autókat.
Tudom, neked ez magas és fel sem tudod fogni, de ha mindenki azonnal beáll a saját háza alá és nem fél órán keresztül kering helyre vadászva, akkor még a forgalom is csökken.
Mi az anyádért nem tudsz valami hozzáértőt is megkérdezni, nem azért lettél a nép képviselője, hogy a buta agyadat hirdesd. Keress szakértőt ha ennyire hülye vagy egy témához.

Tökéletes példája vagy annak, miért rohadt le az ország.

meggyes alfonz 2016.02.28. 11:02:29

Pont, hogy a belvárosba minél több mélygarázst kellene építeni és rákényszeríteni az ott lakókat is azok használatára. Ettől sokkal szebbek lennének utcáink.

Árpád Kissis 2016.02.28. 11:18:15

A belvárosban élőknek mélygarázs, hogy a saját autójukat le tudják parkoltatni? Akkor szálljanak be az önköltségbe. Mert ugye az általuk szabadon hagyott helyekre újabbak állnak be.. a másik kerület szomszédos utcáiból.. És nem lesz szebb a látvány.. sem az autó. Sem pedig élhetőbb Budapest..

Arcade Macho 2016.02.28. 11:29:05

kedves elempés kepviselo!!!

ezek a korabbi hozzaszolasok tobbsege a bizonyitek arra hogy nem jo a jelenlegi valasztasi rendszer!!!
egyes egyedul normalis es TARSADALMI szempontbol hasznos hozzaszolast Árpád Kissis 2016.02.28. 11:18:15 adott

mirol is van szo?
belvarosban NEM KELL auto, ott luxus az auto
aki ott autot tart az fizesse csak a koltsegeit meg, pl. 50e / honap parkolasi koltseg

ja hogy a sok politikus nem meri ezt elmondani es felvallalni, ti se vagytok kepesek ezt kimondani?
jottok a facskakkal?
meseljel mar mi van telen a szmogos idoszakban? a fak kepesek szurni a sok szalloport meg kivonni a NOXot?

oglu 2016.02.28. 13:20:18

Azt gondolom, hogy itt a belvárosban valóban nem nagyon kell autó, de ez mindenkinek a saját döntése. Ha sikerülne gyalogos- és kerékpáros barátabbá tennünk Erzsébetvárost, fejleszteni a közösségi közlekedést, jócskán csökkenteni az átmenő forgalmat, lassan sokan belátnák ennek helyességét.

A hatalmas gépkocsiforgalom magas légszennyezettséget okoz, melynek súlyos egészségügyi hatásai vannak.

Az erzsébetvárosi parkolás újragondolását támogatom, de ezt a tervet semmilyen hatástanulmány, a környéken élők megkérdezése nem előzte meg.

Indexes seggfejek 2016.02.28. 14:52:23

@Arcade Macho:
Baromka, és arra gondoltál-e már, hogy az emberek nemcsak a lakóhelyük környékén szoktak közlekedni, és ott olcsóbb és kényelmesebb is az autó?

Imádom a hozzád hasonló agyatlan biciklis seggeket.

Indexes seggfejek 2016.02.28. 14:55:01

@oglu:
Baromságokat gondolsz.
A gépkocsiforgalomra szükség van egy modern nagyvárosban. Nézz szét bárhol a világon.

A nagy parkolók meg azért jók, hogy onnantól mehet tovább tömegközlekedéssel, akinek máshol van dolga, valamint szebb lesz a városkép, mert mondjuk nem lehet az utcákon parkolni.

Fáj a gondolkodás, mi, azért nem erőlteted?

oglu 2016.02.28. 15:06:52

@Indexes seggfejek: Ha normális hangnemben írna, még válaszolnék is. Így nem.

yazooo 2016.02.28. 15:22:52

Kedves Oglu! Ne haragudj, de szerintem csak népszerűséget hajhászó kijelentéseket teszel. /a kommenteket elnézve kevés sikerrel/
Mit értesz az alatt, hogy "gyalogosbarát"? Mindenki kézen fogva sétál az utcán?
A közösségi közlekedés fejlesztése remek ötlet. Például a sűrű fekete füstöt okádó buszokat át lehetne cserélni hibrid vagy elektromos buszokra. Bécs: www.vezess.hu/haszongepjarmu/2012/08/09/felsovezetekrol-toltheto-elektromos-midibuszok-becsben/
Jócskán csökkenteni az átmenő forgalmat: Merre? Hova? A másik kérdés: miért? Itt kopogtatnak az ajtóban az elektromos és önvezető autók.
Légszennyezettség: ebben teljesen igazad van. Lásd a füstokádó buszok. Ezen kívül rengeteg olyan autót lehet látni, amiről kapásból le lehetne venni a rendszámtáblát, és szigorított vizsgára küldeni, vagy egyből a bontóba. Ezekkel miért nem foglalkozik senki?
A parkolással kapcsolatban teljesen egyetértek a többi kommentelővel. Emlékszem, amikor először mászkáltunk Bécsben, a Mariahilferstrasse-n, feltűnt, mennyire sok helyen mutatja tábla, hol vannak parkolóházak. Most utánanéztem, 11 van csak ott:
www.parkeninwien.at/Mariahilfer-Strasse.html
Szóval nem kell semmilyen hatástanulmány, meg a környéken élők megkérdezése, Bécsben már megtették, és működik.
Még egy link:
www.origo.hu/utazas/hirek/20160223-itt-van-a-szomszedban-a-vilag-legelhetobb-varosa.html
Tedd meg lécci, hogy ne akard Te is még jobban szétcseszni és élhetetlenné tenni ezt a szép várost.
Köszönöm!
Péter

fidesz maszop dk egykutya 2016.02.28. 16:52:26

mélygarázs alagutak, minden kell.

Egyébként még mindig van egy egyszerű megoldás: B kategóriás jogsival vezethető legyen 125 cm3-as moci. Csökken a dugó, a légszennyezés, parkolni is könnyebb.

Arcade Macho 2016.02.28. 17:50:34

@Indexes seggfejek: seggecske
ki mondta azt hogy ne legyen autoja az ottlakonak?
en ugyan nem...
le is irtam, hogy 50e / honap parkolasi dij, fogd mar fel a csopp kis makszemnyi eszeddel ez mit is jelent!!!

Arcade Macho 2016.02.28. 17:53:23

@yazooo: "Jócskán csökkenteni az átmenő forgalmat: Merre? Hova?"

pl. M0 hianyzo szakasza
vagy pl. egy kozuti alagut
vagy a hungaria ujragondolasa
esetleg egypar olyannak az ellehetetlenitese akinek a seggehez van nove az auto

oglu 2016.02.28. 17:59:11

@yazooo:
1.Gyalogosbarát: fákkal, fasorokkal szegélyezett utcák (köztük sétálók is), melyek megfelelő járdaszélességgel rendelkeznek, csillapított gépkocsiforgalommal.
2.Az elektromos autók használatát hatodik éve szorgalmazom az önkormányzatban, végre elértem, hogy vásárol kettőt a kerület. De sajnos ezek elterjedése hosszabb folyamat lesz.
Az átmenő forgalom csökkentése azt jelentené, hogy a kerület kisebb utcáit ne lehessen "menekülő útvonalként" használni. Azt is tudom, hogy ez komplex fővárosi forgalomszervezési
változásokat igényel (mert akkor növekedne a Thököly út, Rákóczi út stb. leterheltsége). A behajtási díjat végre be kellene vezetni.
3. A Klauzál tér környékén 4-5 telek parkolóként működik, és a Klauzál tér környéke tele van parkolási lehetőséggel.

Arcade Macho 2016.02.28. 22:36:49

@oglu: "Az átmenő forgalom csökkentése azt jelentené, hogy a kerület kisebb utcáit ne lehessen "menekülő útvonalként" használni. Azt is tudom, hogy ez komplex fővárosi forgalomszervezési
változásokat igényel "

nem kell szerenykedni, a belvarosiaknak az autohoz valo jogat is korlatozni kell!!!

az onkormanyzat sajat hataskoreben megtehetne pl. hogy nissan leaf -es taxikra adnanak kupont viszont az ottani lakoktol tenylegesen beszednek a havi 50e -s parkolasi dijat...
ugyanis ha valaki nem egy autonak kinezo objektumot, azaz pl. egy kontenert akarna ott tarolni az cca annyi lenne (evi 600e-800e), megis mi ez a náculás, hogy a kontenereket masodendu objektumoknak vesszuk???
je suis kontener...

fidesz maszop dk egykutya 2016.02.29. 10:57:24

@Arcade Macho: van benne logika. A belvárosiak azért élnek a belvárosban, mert minden közel van, és jó a tömegközlekedés. Tehát nincs szükségük autóra. A külvárosiak akik nem igazán tudnak máshogy bejárni, fizetnek a parkolásért, a belvárosiak, akiknek egy rakás alternatívájuk van, nehogy már ne fizessenek...

Arcade Macho 2016.02.29. 11:56:01

@fidesz maszop dk egykutya: a kedvencem az amikor a megmondoemberek szerint a belvarosiaknak ugyanannyira szuksege van autora mint pl. a valodi videkinek akinek napi 2szer jon a busz

a kovetkezo lepes az az hogy helyesnek tartjak hogy az a videki melos aki tenylegesen a munkahelyet kell hogy megkozelitse raadasul ocska lepattant uton, na most o fizessen melygarazst a belvarosinak mert adoban megfizettuk mar...

a kulvarosi meg ha netalantan veletlenul betantorog a belvarosba pl. este 6utan(napokban elofordult), akkor szepen lehet 800 HUFot betolni az automataba, kb annyit mint az ottlako 5 honap alatt kifizet, hat igen ez elegge bicskanyitogato huzas...

Arcade Macho 2016.03.05. 23:18:21

@oglu: csak ugy ellenorzeskeppen rakerdeznek, hogy a belvarosiak moutan ELLOPTAK a kulso keruletiektol az idegenforgalmi adot, megis mit szolnanak, ha a belvarosi hotelekbe erkezo turszitot a kulvaros jol lehuzna?
en tapsikolnek a kulvarosiaknak hogy ne csak idegenforgalmi ado legyen hanem buszado az M3ason :)))

yazooo 2016.03.16. 17:15:22

@Arcade Macho: Remek meglátások!
MO hiányzó szakasza: tudsz róla valamit?
Közúti alagút: hallottál már akár ötlet szinten is róla?
Hungária újragondolása: szintén remek ötlet! A kereszteződések nem szintbeliek lennének, normálisan lehetne haladni. A másik a Körvasút sor megépítése lehetne.
Az utolsó mondatodat nem tudom értelmezni.

yazooo 2016.03.17. 16:36:54

@oglu: Köszönöm a válaszod, azonban nem igazán győztél meg.

1. Gyakorlatilag random, hasraütésre sétálóutcákat akarsz kialakítani. És akkor mi lesz? A kutyaszaros-hugyos mellékutcában, ahol talán van egy éjjelnappali közért, csillogó szemű emberek fognak teljes lelki békében lófrálni?

2. Nem az önkormányzat vásárlásaira gondoltam. Ez általában az elterjedés előtt álló technológia.

Nem csak komplex forgalomszervezési megoldásokat igényelne, hanem olyan beruházásokat, amiről nálunk még csak nem is hallottak. Itt egy link, hogyan csinálják például Stockholmban:

www.youtube.com/watch?v=X47k_yKZNr0

Érdemes megnézned. Ez egy igazi megoldás, nem akarlak megsérteni, de nem olyan lüke ötletelés, mint amit itt előadsz. Ha megnézed a filmet, nem fordítva ülnek a lovon. Nem először a zárjukleszüntessükmegadóztassukmeg, mint nálunk. Lehetne más a politika? Tudnék még rengeteg dolgot belinkelni Neked, de nincs kedvem.

A 4-5 beépítetlen telekre kialakított parkolóra sem kéne nagyon büszkének lenned. Mi lesz, ha beépítik a telkeket? Te is tudod, hogy nem ez a megoldás. Esztétikailag sem egy túl szép látvány.

Arcade Macho 2016.03.18. 00:02:39

@yazooo:
MO hiányzó szakasza: a mostani 7 eves EUs koltsegveetesi ciklusban nem kaptunk ra penzt igy 2020 elott meg szoba se johet
ami szerintem egy vicc...

Közúti alagút: otletelesek voltak rola, na most a negyes metro alagutat kell elkepzelni ami 200 Mrd HUF, es azt hogy az Varosligetnel lemegy es az Osztyapenkonal feljon
de pl itt volt rola szo
urbanista.blog.hu/2008/09/30/autoalagutak_a_duna_alatt_az_ember_lehajt_a_varsoligetnel_es_feljon_a_moszkva_teren

a Hungariaval meg az volt hogy lenne egy gyorssav a belsoben es ott csak szemelyautok haladhattak volna, igy nem kellett volna teljesen megemelni a feluljarokat

tehat lehetosegek azok vannak, viszont sajnalatos modon hiaba epitenenek meg mindent az emberek alkalmazkodnanak hozza, ezert el kellene erni azt hogy az autok szama dugoban se emelkedjen veszesen meg, erre a legegyszerubb az utdij lenne ami fuggene attol hogy hol van igenybeveve(belvaros / kulvaros), azt hogy mikor van igenybeveve(dugoban / ejjel), es meg a szmogos idoszaktol is
süti beállítások módosítása