HTML

Lájkolj minket!

Képgaléria

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Friss topikok

ERZSÉBETVÁROSI ÖNKORMÁNYZATI NAPLÓ III.

2015.02.12. 23:16 oglu

Furcsa jegyzői eljárás, és sikerült leszavazni 5 év után egy pofátlan fideszes előterjesztést!

 

 Naplóm előző részében leírtam a december 17-i testületi ülésen elfogadott SZMSZ-módosításokat, most két olyan, e testületi ülésen történt dologról írnék, melyek mellett nem mehetek el szó nélkül.

 1. Az ülésre beterjesztettem a Zuglóban novemberben már elfogadott, a közérdekű adatok közzétételéről és a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjéről szóló rendeletet. Természetesen Erzsébetvárosra adaptáltam, és k-monitoros észrevételekkel egészítettem ki. Bár Zuglóban egyhangúlag fogadták el (tehát a fideszes képviselők is), nem voltam benne biztos, hogy Erzsébetvárosban is hasonlóan simán mennek majd a dolgok. Ezért

a napirendi pontok közzététele előtt két nappal elküldtem a hivatalnak az előterjesztést, a címzettek közé betettem az aljegyzőt és a jegyzőt is, és kértem, szóljanak, ha bármi jogi problémájuk lenne. Visszajelzés nem érkezett, az előterjesztést annak rendje és módja szerint a testületi ülés napirendjei pontjai közé felvették (6. napirendi pont).  Az előterjesztésben ez  olvasható: Törvényességi szempontból kifogást nem emelek: dr. Gotthard Gábor jegyző.

 A testületi ülésen, amikor a napirendi ponthoz értünk, a jegyző szót kért, és elmondta, hogy szakmai álláspontja szerint ez így törvénysértő, erről nem lehet rendeletet alkotni, és különben is, van olyan, a rendelettervezetben említett közérdekű adat, amelyik már szerepel a kerület honlapján (furcsa módon a képviselői vagyonnyilatkozatokat említette példaként, melyek Erzsébetváros honlapján való közzétételét fél órával korábban fogadtuk el pont az én SZMSZ-módosításom nyomán!). Én meglehetősen csodálkoztam, és visszavontam az előterjesztést (hiszen nem érzem magam kompetensnek a jegyzővel való szakmai vitához), de megjegyeztem, hogy furcsának találom, hogy ami Zuglóban nem törvénysértő, az Erzsébetvárosban az, és nehezményeztem azt az eljárást, hogy kérésem ellenére sem jelezték, hogy bármi jogi probléma lenne az előterjesztéssel, de itt, az ülésen törvénysértőnek minősítik (a nagy nyilvánosság előtt). A jegyző ragaszkodott szakmai álláspontjához.

 

2. A MAHIR Cityposter Kft. Budapest VII. kerület, Madách Imre tér 1. szám előtti közterület 2015. szeptember 1-jétől 2024. június 30-ig terjedő időszakban történő használatára, azaz ott egy darab 1 m2 nagyságú hirdetőoszlop elhelyezésére irányuló kérelmet nyújtott be.

 Az előző ciklusban a fideszes többség talán az utolsó bizottsági ülésen már 2014. szeptember 1-jétől 2015. augusztus 31-ig hozzájárult a kérelemhez. Ezt hosszabbították volna meg 9 évvel!!! Hogy miért pont kilenccel, rejtély.

Az előzményekről annyit, hogy az előző ciklus utolsó testületi ülésén, 2014. augusztus 25-én a kényelmes fideszes többség (11:6) könnyedén szavazta meg a kerület 4 pontján ugyancsak 9 évre!!! a MAHIR hirdetőoszlopainak elhelyezését. Hogy a Madách téri akkor miért maradt ki, nem tudom.

De most, a mostani ciklusban már mások az arányok, 8 fideszes képviselővel szemben 9 ellenzéki van. És amire 5 éve hiába várok, végre bekövetkezett: sikerült leszavazni egy pofátlan fideszes előterjesztést: csak a 8 fideszes képviselő támogatta!

Nem nagy győzelem, de mégis valami sikerélmény!!!

 

Szólj hozzá!
Ha tetszett a cikk, egyetértesz velünk, vagy kíváncsi vagy a véleményünkre, nyomj egy lájkot!

A bejegyzés trackback címe:

https://lmp678.blog.hu/api/trackback/id/tr637169361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása