2014. 08. 29.
Az iskolák állami kézbe vétele, a KLIK 2013-as megalakulása óta állandósult a káosz az iskolákban. Az igazgatókat állandóan eligazításra hívják, a tanároktól sokkal több adminisztrációt követelnek. Működési fennakadások, állandó pénzhiány, túlterjeszkedő tanterv, folyamatos kötöttségek, centralizált rendszer, a tankönyvellátás szétverése jellemezte az elmúlt két évet.
A hoffmanni oktatási rendszer nem a megújulás felé halad, hanem a múltba tekint: új alaptanterv, tanfelügyelők, iskolarendőrök. Nem viszik pozitív irányba a rendszert, mint esélykiegyenlítés, alapkészségek fejlesztése. Az oktatás legfontosabb kihívása napjainkban, hogy felkészítse a leszakadó családokból jövő gyerekeket is az életre, hogy ne segélyezett, hanem adófizető állampolgárokká váljanak. Ebben nagyon rosszul teljesít, ezt nem hajlandóak a mai vezetők tudomásul venni.
A pedagógusok a mostani béremelés után a 2008-2009-es életszínvonalon élnek.
Józsefváros önkormányzata 2012-ben hozta meg azt a döntést, hogy megszünteti a nagy múltú Práter iskolát. Ezt elleneztem, mert így a Német utcai iskolába összezsúfolva kezdték meg az új évet a práteresek, már akit nem vittek más kerületbe a szülei.
2010-ben eladta az önkormányzat Orczy út és Diószeghy utca sarkán álló iskoláját egy iráni vevőnek, aki több éves részletre vette meg. A Fideszes többség javaslatom ellenére sem tartotta fenn tulajdonjogát, persze előfordult, hogy a vevő nem törlesztett.
„Ha valakinek diplomát adunk a kezébe, akkor rajta 19 millió is lehet a hasznunk, ha 8 osztály helyett szakiskolát, akkor is 15 millió a nyereség, de a legóvatosabb becslés szerint is 7-9 millió” ‒ mondta egy interjúban Kertesi Gábor az MTA közgazdásza.
A számok magukért beszélnek, megérné oktatásba fektetni!