Véget kell vetni a fővárosban tapasztalható közlekedési káosznak. Ez az egyik legsürgetőbb feladat, mert a közlekedési rendszer jelenti azt a vázat, ami köré szerveződve a város éli mindennapjait. Nemcsak mint gazdálkodó egység hatalmas, hanem óriási befolyással van a város működésére, fejlődésére is. Ez a terület tehet a legtöbbet azért, hogy élhető, kellemes hely legyen Budapest, de hibás irányítás esetén élhetetlenségét is okozhatja.
Felül kell vizsgálni a többszörösen hibás, az agglomerációt elhanyagoló, irdatlan pénzeket felemésztő közlekedési terveket. Meg kell teremteni az egységes, - Budapestet és a környező településeket is magába foglaló – közlekedési rendszert, csökkenteni kell a versenyképtelen jegyárakat, és be kell vezetni a behajtási díjat. Ezek nélkül nehezen tudjuk elképzelni, hogy Budapest legalább közlekedésügyben végre maga mögött hagyja az elmúlt 20 év gyászos örökségét.
A feltételek adottak ahhoz, hogy a BKK valóban sikeres rendszerré szervezze Budapest és környéke közlekedését. Ez azonban egyelőre csak lehetőség, amivel élni kell végre. Ellenkező esetben szmogban fuldokolva nézzük majd, ahogy régiós versenytársaink sorra elhúznak mellettünk a következő évtizedben.
A Lehet Más a Politika a BKK igazgatóságában azért fog dolgozni, hogy a közlekedési központ ne csak egy újabb haszontalan szervezet legyen a főváros hierarchiájában, hanem valódi áttörést érjünk el a fenti kérdésekben. Az LMP közlekedési kabinetje szakértelmével ezt fogja támogatni, és az alábbi területeken kezdeményezi az együttmőködést és a munka azonnali elkezdését:
· A Budapesti Közlekedésfejlesztési Rendszerterv felülvizsgálata
· A budapesti és az agglomerációs tömegközlekedés egységes kezelése
· A város kelet-nyugati elővárosi közlekedésének és metróvonalainak integrációja, a négyes metró további fejlesztésének felülvizsgálata
· A tömegközlekedési tarifák csökkentése és utasbarátabbá tétele
· A behajtási díj bevezetése
Budapest, 2010. november 19.
LMP közlekedési munkacsoport