HTML

Lájkolj minket!

Képgaléria

Budapest szmogtérképe

Budapest szmogtérképe

Friss topikok

Iskolabusz Budapesten, miért, mennyiért?

2010.12.02. 13:08 LMP 678

A 8. kerület képviselő-testülete szerdán egy újabb érdekes ügyet tárgyalt.

Az alapfelállás az, hogy a kerületben amely bizony elég sűrűn lakott, és viszonylag sűrűn beszőtt BKV vonalakkal, egy iskolabusz üzemel. Kicsit összevontam a szemöldökömet, de tovább olvastam az előterjesztést, amely részletezi, hogy a busz a Kerepesdűlő és a Tisztviselőtelepen levő iskola között jár. Na így már más, mivel a Kerepesdűlő tényleg annyira el van vágva a kerület többi részétől a vasút, Combino-garázs, sporttelep, gyártelep, Kerepesi temető által, hogy jogos lehet a szülők igénye, hogy így ne a szomszéd kerület hozzájuk közelebb levő intézményébe vigyék a gyerekeket. Az LMP igenis támogatja Kerepesdűlő jobb integrálását a kerületbe, ezt a kapcsolatot talán ottani átlagosnál jobb választási eredménye is jelzi. Na de az ördög a részletekben, lássuk:

Az előterjesztés a 2011-es feladatokra 6.687.800 Ft-ot szán, ebből 4.536.000 Ft saját rész. Mindezet versenyeztetés és a vállalkozó megnevezése nélkül. Ez napi háromszori (reggel, délben, napközi után) oda-vissza közlekedést jelent. A távolság nagyjából 3.2km egy irányban, de számoljunk némi ráhagyással 5km-rel!

 


Nagyobb térképre váltás

Egy iskolaévben 185 tanítási nap van, tehát ez összesen 185x3x2x5km=5550km. Azaz egy megtett kilométerre 1205, azaz ezerkettőszázöt forint jut. Hm...

Amennyiben a város taxikkal oldaná meg a diákok szállítását, nagyjából maximum 180Ft-ot kellene kifizetni kilométerenként, de azt is csak a hasznos irányba, továbbá délben sem félig levő járművek mennének visszafelé. Számoljuk ki, mennyibe kerülne az év 4 diák számára egy taxival:

185x2x(300Ft alapdíj + 5kmx180Ft/km) = 344.100Ft

Az iskolabusz tehát 19 taxi, azaz 76 diák esetén lesz kifizetődő. Jelenleg kb 30 diák használja a szolgáltatást, és az önkormányzat 20 jelentkezőig tartja fenn. 30 diák esetén 2.752.800Ft-ot kellene fizetni, a teljes összeg 41, az önrész 61%-át. Más szavakkal a taxik spórolnak 59%-ot, de még ha a pályázati pénzt nem is használjuk fel, visszaadjuk a köznek, akkor is 39%-ot.

Itt sok mindennel nem számoltunk: az út hosszának felkerekítése, a taxitársaságokkal köthető mennyiségi kedvezmény (eléggé szeretik a fix fuvarokat), nagyobb (kisbusz) taxik beállítása, de másik oldalról az iskolabuszok speciális igényeit sem. Az aránytalanság mindenesetre így is szembeötlő.

A FIDESZ-KDNP többség az eredeti előterjesztést elfogadta.

Szólj hozzá!
Ha tetszett a cikk, egyetértesz velünk, vagy kíváncsi vagy a véleményünkre, nyomj egy lájkot!

Címkék: fidesz önkormányzat 8ker lmp

A bejegyzés trackback címe:

https://lmp678.blog.hu/api/trackback/id/tr32488371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.